donderdag 5 november 2009

naar binnen

Ik hoor een auto op straat.
Ik hoor .. het suizen van mijn oren.
Ik hoor mijn kind hoesten in bed.
Ik hoor ... niks.

Het is stil op straat.

Waar is iedereen?
Waar zijn de kinderen die op straat spelen?
Waar zijn de studenten die lachen en met hun fietsen rammelen?
waar zijn de buren die met elkaar buurten op de hoek?

Iedereen is binnen.
Iedereen is naar binnen.
Iedereen zoekt de warmte op, de gezelligheid (laat Maarten van Roozendaal het maar niet horen), de stilte.

Met je aandacht naar binnen gaan.
Mooi hoe zangers met hun aandacht naar binnen gaan en daardoor contact maken.
Met hun binnenwereld, hun klankkast, hun verlangen, hun ankers.
En vandaar uit weer heel makkelijk contact maken met hun muzikanten, hun medezangers.
en natuurlijk hun publiek..

Van binnen naar buiten noem ik dat.
Eerst van binnen je ziel en zaligheid op gaan halen om daar vervolgens mee te zingen.
Ha! dat klinkt goed!
Ik krijg er meteen zin in.
Nou dahag, ik ga ff zingen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten